TUOTEPALAUTUKSET JA -VAIHDOT

Pyydämme sinua tarkistamaan kokosi tuotteen kokotaulukosta aina ennen tilausta. Kokotaulukko löytyy aina kunkin tuotteen kohdalta. Mikäli olet epävarma koosta, mallista, materiaalista tai väristä - ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme sinua löytämään sopivan tuotteen. Kiitos <:)

_____________________________

TUOTTEEN VAIHTO

Normaalihintaisilla tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto-oikeus, mikäli tarvittavaa kokoa on vielä jäljellä. Tuotteiden vaihto onnistuu seuraavasti:

1. Palauta haluamasi tuotteet takaisin varastollemme alla olevan tuotepalautusohjeen mukaisesti

2. Tee uusi tilaus verkkokaupastamme. Näet tuotteiden saatavuuden ja saat paketin nopeasti perille

3. Käsittelemme ja hyvitämme palautuksesi, kun se on saapunut varastollemme. Hyvitämme samalla sinulle päin tulevan paketin postikulut; hyvitys on max 5,90€ ja se koskee vain normaalihintaisten tuotteiden vaihtoja sekä ja Manner-Suomen tilauksia (eli ei Ahvenenmaa)

_____________________________

TUOTEPALAUTUKSET


Myönnämme tuotteillemme kuluttajasuojalain mukaisen 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja alkuperäisessä kunnossa olevia tuotteita.  Myös pakkauksen tulee olla virheetön, sillä tuotteitta ei voi jälleenmyydä rikkinäisessä pakkauksessa. Mikäli palautettava tuote ei ole myyntikelpoinen tai tuote ei vastaa alkuperäiskuntoa, pidätämme oikeuden arvonalennukseen. 

Huomaathan, että hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi alushousut, läpimenevät korvakorut, sukat, sukkahousut ym. vastaavanlaiset tuotteet.

Mikäli tilauksen yhteissumma on tilatessa yli 250€ ja haluat palauttaa osan tuotteista niin, että jäljelle jäävä tilauksen arvo on tämän jälkeen alle 250€, toimituskulut vähennetään hyvitettävästä summasta. 

Huom! Noutamaton lähetys ei ole palautus. Noutamattomista lähetyksistä perimme palautuneen lähetyksen kulun 19,90€ (kotimaan palautukset). Asiakas vastaa noutamattoman lähetyksen uudelleen postituksen kuluista. Ulkomaan noutamattomista lähetyksistä veloitamme palautuneen lähetyksen kulun 30,00€.



Palautuskulut:

Kotimaan tilaukset: Palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla. 

Ekohelsingillä ei ole maksutonta palautusta, sillä emme ole sisällyttäneet palautuskuluja tuotteiden hintaan. Haluamme tarjota vastuullisia vaatteita ilman turhia hinnanlisiä. Lisäksi pienenä yrityksenä meillä ei ole mahdollisuutta edes saada järkevänhintaisia logistiikkasopimuksia. Lue blogistamme paljonko yhden paketin lähetys maksaa pienelle verkkokaupalle.

Huomaa, että kotimaan (pl. Ahvenanmaa) normaalihintaisten tuotteiden vaihdossa postitamme tilalle tulevan koon tai värin sinulle maksutta. 

Ahvenanmaa ja ulkomaat: Asiakas vastaa palautuksesta tai tuotevaihdosta aiheutuvista kustannuksista täysimääräisesti. 


Palautusohjeet:

1. Ilmoita meille sähköpostilla ( info@ekohelsinki.fi ) seuraavat tiedot:
- Nimesi
- Tuote, jonka haluat palauttaa
- Palautuksen syy (tämän tiedon avulla voimme parantaa tuotekuvauksia ja verkkokauppaamme)

Rekisteröitynyt asiakas voi jättää palautuspyynnön myös tilinhallinnan kautta (Käyttäjätili ->  Tilaushistoria -> Valitse oikea tilaus -> Details -> Tuotepalautus) 


2. Pakkaa palautettavat tuotteet
Tarkasta, että palautettavat tuotteet ovat alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa.  Tuotelappujen ja hygieniasuojien tulee olla kiinni.

Kirjoita erilliselle lapulle yhteystietosi tai tulosta sähköpostiisi tullut tilausvahvistus. Laita loppu mukaan pakettiin, jotta tiedämme keneltä palautus on tullut.

Pakkaa tuotteet huolellisesti alkuperäiseen lähetyspakkaukseen. Revithän pakkauksesta irti alkuperäiset lähetyslaput ja viivakoodit, jotta palautus löytää perille.


3.  Postita paketti

Kotimaan tilaukset:

• Postita paketti seuraavilla tiedoilla, voit käyttää Postin tai Matkahuollon palveluita paketin lähettämiseen:

Vastaanottaja: Ekohelsinki Oy

Puh.nro: 050 5513 226

Sähköposti: info@ekohelsinki.fi

Osoite (valitse seuraava pakettiautomaatti):  Pakettiautomaatti K-Supermarket Westeri, Tesomankatu 4, 33310 Tampere

Säilytä palautuksen kuitti itselläsi.


4. Rahan palautus

Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Hyvitämme tuotteiden hinnan samaa maksukanavaa pitkin mitä käytit maksaessasi.

Sinun ei tarvitse ilmoittaa tilinumeroa, palautamme rahan automaattisesti samalle pankkitilille, jolta maksoit. Mikäli maksoit PayPal:lla palautamme rahan PayPal-tilillesi. Luottokortilla maksaessa raha palautuu takaisin luottokortille.

Käsittelemme ja hyvitämme palautukset 14 arkipäivän sisällä palautuksen saapumisesta. Raha palautuu sinulle 14 arkipäivän sisällä hyvityslaskun saapumisesta sähköpostiisi.

Lue lisää tuotepalautuksista sopimusehdoistamme.