TUOTEPALAUTUKSET JA -VAIHDOT

Pyydämme sinua tarkistamaan kokosi tuotteen kokotaulukosta aina ennen tilausta. Kokotaulukko löytyy aina kunkin tuotteen kohdalta. Mikäli olet epävarma koosta, mallista tai väristä - ota yhteyttä asiakaspalveluumme (info ( ä t ) ekohelsinki.fi). Autamme sinua löytämään sopivan tuotteen. Kiitos <3

 

_____________________________

TUOTTEEN VAIHTO

Tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto-oikeus. Normaalihintaisten tuotteiden vaihto on maksutonta ja onnistuu seuraavasti (vain Manner-Suomen tilaukset):

1. Palauta haluamasi tuotteet takaisin varastollemme alla olevan tuotepalautusohjeen mukaisesti. 

2. Tee uusi tilaus verkkokaupastamme. Näet tuotteiden saatavuuden ja saat paketin nopeasti perille.

3. Käsittelemme ja hyvitämme palautuksesi, kun se on saapunut varastollemme. Hyvitämme samalla myös mahdolliset vaihdosta aiheutuneet ylimääräiset postikulut edullisimman toimitustavan mukaan (max. 5,90€). Tuotevaihdon postikulujen hyvitys koskee vain normaalihintaisia tuotteita ja Manner-Suomen tilauksia.  

_____________________________

TUOTEPALAUTUKSET


Myönnämme tuotteillemme kuluttajasuojalain mukaisen 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja alkuperäisessä kunnossa olevia tuotteita.  Myös pakkauksen tulee olla virheetön (esim. rintaliivien pahvipakkaukset), sillä tuotteitta ei voi jälleenmyydä rikkinäisessä pakkauksessa. Mikäli palautettava tuote ei ole myyntikelpoinen tai tuote ei vastaa alkuperäiskuntoa, pidätämme oikeuden arvonalennukseen. 

Huomaathan, että hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi alusasut (sinetöidyt pakkaukset), läpimenevät korvakorut, sukat, sukkahousut ym. vastaavanlaiset tuotteet.



Palautuskulut:

Kotimaan tilaukset: Asiakas vastaa palautuskustannuksista. Et maksa palautusken lähettämisestä mitään, mutta vähennämme palautuksestasi 5,90€  postikulut. Tuotteen vaihto on maksutonta.

Ahvenanmaa ja ulkomaat: Asiakas vastaa palautuksesta tai tuotevaihdosta aiheutuvista kustannuksista täysimääräisesti. 

Mikäli tilauksen yhteissumma on tilatessa yli 150€ ja haluat palauttaa osan tuotteista niin, että jäljelle jäävä tilauksen arvo on tämän jälkeen alle 150€, sekä toimitus- että palautuskulut vähennetään hyvitettävästä summasta.

Huom! Noutamaton lähetys ei ole palautus. Noutamattomista lähetyksistä perimme palautuneen lähetyksen kulun 9,90€. Asiakas vastaa noutamattoman lähetyksen uudelleen postituksen kuluista. 


Palautusohjeet:

1. Ilmoita meille sähköpostilla ( info@ekohelsinki.fi ) seuraavat tiedot:
- Nimesi
- Tuote, jonka haluat palauttaa
- Palautuksen syy (tämän tiedon avulla voimme parantaa tuotekuvauksia ja verkkokauppaamme)

Rekisteröitynyt asiakas voi jättää palautuspyynnön myös tilinhallinnan kautta (Käyttäjätili ->  Tilaushistoria -> Valitse oikea tilaus -> Details -> Tuotepalautus) 


2. Pakkaa palautettavat tuotteet
Tarkasta, että palautettavat tuotteet ovat alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa.  Tuotelappujen ja hygieniasuojien tulee olla kiinni.

Tulosta sähköpostiisi tullut tilausvahvistus ja ympyröi tuotteet, jotka haluat palauttaa tai vaihtaa. Vaihtoehtoisesti kirjoita erilliselle lapulle:

- PALAUTUS tai VAIHTO 
- Nimi
- Sähköposti

Laita lappu mukaan paketin sisälle. 

Pakkaa tuotteet huolellisesti alkuperäiseen lähetyspakkaukseen. Revithän pakkauksesta irti alkuperäiset lähetyslaput ja viivakoodit, jotta palautus löytää perille.


3.  Postita paketti

Palauta paketti Postin palvelupisteeseen (koodi: 658810)

Kirjoita paketin päälle palautustunnus 658810. Postin asiakaspalvelija tulostaa osoitekortin ja laittaa paketin tulemaan meille päin. Säilytä lähetyksen kuitti itselläsi. 

Palauta paketti Postin automaattiin

Vältä jonot ja palauta paketti automaatilla. Huom! Tämä vaihtoehto toimii vain, jos valitsit alkuperäistä tilausta tehdessäsi toimitustavaksi Postin (eli ei toimi, mikäli valitsit toimitustavaksi Matkahuollon).

Syötä tilauksen alkuperäinen JJFI-alkuinen seurantakoodi Postin sivuille. Seuraa sivun ohjeita.

Jos palautat ulkomailta tai Ahvenanmaalta, postita paketti osoitteeseen:

Ekohelsinki Oy
Kolismaankatu 1, huone 107
33300 Tampere
Puh. +358 45 323 7736
E-mail: info@ekohelsinki.fi

Paketti kulkee nopeammin ja edukkaammin, kun lisäät Ekohelsingin puhelinnumeron toimitukseen. 

Säilytä palautuksen kuitti itselläsi


4. Rahan palautus

Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Hyvitämme tuotteiden hinnan samaa maksukanavaa pitkin mitä käytit maksaessasi. Palautuksesta vähennetään 5,90€ postikulu (kotimaan palautukset). Mikäli kyse on tuotevaihdosta, niin hyvitämme palautuksen yhteydessä mahdolliset ylimääräiset postikulut, jotka aiheutuivat sinulle uuden tilauksen yhteydessä. 

Sinun ei tarvitse ilmoittaa tilinumeroa, palautamme rahan automaattisesti samalle pankkitilille, jolta maksoit. Mikäli maksoit PayPal:lla palautamme rahan PayPal-tilillesi. 

Käsittelemme ja hyvitämme palautukset 14 arkipäivän sisällä palautuksen saapumisesta.

Lue lisää tuotepalautuksista sopimusehdoistamme.